LezDenHaagOpendag2015.jpg

Lezingen Den Haag: Opendag zondag 6 september

Zondag 6 september van 12.00 - 17.00 uur opent Stichting I.S.I.S. haar deuren voor iedereen die alvast een voorproefje wil van wat er aankomend seizoen te wachten staat.

Een ideale gelegenheid om nieuwsgierige vrienden, buren en kennissen mee te nemen. Kom luisteren naar een aantal korte introducties van de onderwerpen die dit seizoen aan bod komen. Reserveer alvast een plekje in uw agenda!

LezBuiten201509b.jpg

De 5 stervensfasen in het licht van reïncarnatie

06 sept in Eindhoven
15 sept in Arnhem
23 sept in Leiden

LezBuiten201509.jpg

Reïncarnatie en karma: de impact op je levens

08 sept in Utrecht
18 sept in Amsterdam
22 sept in Rotterdam
30 sept in Middelburg

symposium.jpg

Lezingenprogramma seizoen 2015 - 2016

De programmafolder met de lezingen voor seizoen 2015-2016 is weer gedrukt! We starten dit seizoen net als vorig seizoen:

zondag 6 september van 12:00 - 17:00 uur open dag in het Blavatskyhuis

Deze open dag is een introductie op de lezingen die dit seizoen zullen volgen.

Bekijk hier de nieuwe programmafolder.

Wilt u de de programmafolder per post opgestuurd krijgen dan kunt u deze aanvragen via ons contactformulier.

Lucifer3-4_2015.jpg

Nieuw nummer tijdschrift Lucifer

Actuele onderwerpen gezien in het licht van de Oude Wijsheid of Theo-sofia.

Lucifer nummer 3/4 van 2015, het Rāja-Yoga symposiumverslag is uit

Raja-Yoga opvoeding betekent letterlijk het naar buiten brengen van de Koninklijke kwaliteiten van de mens: het vermogen om in moeilijke situaties jezelf te beheersen, anderen te leiden en te inspireren. Dit symposiumnummer is de verslaglegging van twee inspirerende dagen van lezingen en workshops waarin de principes van Rāja-Yoga opvoeding op zeer interactieve manier onderzocht zijn.

Symposium 2015

Symposium Raja Yoga Opvoeding van het reïncarnerende kind

Op zaterdag 30 en zondag 31 mei 2015 organiseerde Stichting I.S.I.S. in Den Haag een internationaal symposium over Raja Yoga Opvoeding.
Dit systeem is gebaseerd op het feit dat alle vermogens al in de mens zitten, en toont hoe deze zo harmonieus mogelijk te ontwikkelen zijn.

Voor het volledige programma en meer informatie, zie http://www.stichtingisis.org/symposium/.

Waarheid en onwaarheid over mededogen als levenshouding

Lezing gemist? De video-opnames van de lezingen zijn tijdelijk terug te zien op deze site. Hiernaast de video-opname van de lezing van woensdag 20 mei in het Blavatskyhuis in Den Haag:

Waarheid en onwaarheid over mededogen als levenshouding

Deze laatste lezing van het seizoen sluiten we af met een onderzoek naar de werkelijke universele betekenis van mededogen en tot welke inspirerende praktische hervormingen een mededogende levenshouding leiden.
Bekijk meer lezingen >>

Lucifer 2014, Vol. 3

Nieuw nummer Engelstalige Lucifer

Op onze internationale website www.blavatskyhouse.org kunt u het laatste nummer van Lucifer, the Messenger of Light van 2015 downloaden.

In dit nummer zijn artikelen te lezen als:

- H.P. Blavatsky’s message to the world
- How to prove Theosophy?
- Esoteric Islam

Meer Engelstalige nummers van Lucifer downloaden? Klik hier.

De strijd tussen Sji'ieten en Soennieten

De strijd tussen de Sji'ieten en Soennieten laait wereldwijd op. Nog steeds zijn deze beide takken van de Islam in Irak met elkaar in strijd, maar ook de vreselijke oorlog in Syrië vindt voor een niet onaanzienlijk deel zijn oorsprong in de – al dan niet vermeende – verschillen van de Sji’ietische en Soennitische interpretatie. Zelfs in Nederland ontstaat onenigheid, ja, soms regelrechte animositeit tussen beide groepen.

Het hierbij geplaatste artikel, dat enkele jaren geleden in Lucifer stond, laat duidelijk zien dat beide stromingen in de Islam niet zozeer elkaars tegenpolen zijn, maar elkaar aanvullen. Met dit artikel hopen we een bijdrage te leveren tot wederzijds begrip tussen Sji’ieten en Soennieten. Lees meer >>

Welkom bij Stichting I.S.I.S.

Welkom bij Stichting I.S.I.S., het International Study-centre for Independent Search for truth.

Onze organisatie biedt een open deur voor alle zelfstandige denkers. Jonge en oudere mensen die een mening willen vormen door eigen onderzoek naar waarheid. Over hun eigen leven, de gebeurtenissen in onze wereld, de natuur, religie, onze medemensen en wat we voor hen kunnen betekenen.

Je vindt bij ons kennis die vrij is van dogmatiek. Gebaseerd op het 'hoe' (wetenschap), het 'waarom' (filosofie) en het 'waartoe' (religie) van het leven.
Daarvoor kun je onze cursussen, lezingen en symposia bezoeken. Of thuis studeren met onze boeken en ons tijdschrift.

Je kunt ons natuurlijk ook bellen. Het telefoonnummer is: 070-346 15 45.