Symposia

Sinds 1999 organiseert Stichting I.S.I.S. jaarlijks een landelijk symposium. Ieder jaar wordt een actueel thema gekozen. Hoofddoel is altijd een intensieve uitwisseling van gedachten tussen sprekers en bezoekers.

Meer informatie over het meest actuele I.S.I.S. symposium en video-opnames van voorgaande symposia zijn te vinden op onze symposium pagina.

Schrijf je hier in voor het symposium van 9 september 2017!

2017 Mededogen en Wijsheid - sleutels voor een harmonieuze en gezonde wereld
2016 Universele Rechten van de Reïncarnerende Mens
2015 Rāja-Yoga Opvoeding van het reïncarnerende kind
2014 Hoe ons bewustzijn ons brein verandert
2013 Praktische spiritualiteit: boven de materie, in de maatschappij
2012 De groei van mens en mensheid
2011 Karma: de sleutel om je levenslot in eigen hand te nemen
2010 ITC 2010 - Den Haag - Making Theosophy a Living Power in the World
2009 Ken je verleden - sta in het NU - bepaal je toekomst
2008 De esoterische achtergrond van de grote religies
2007 Reïncarnatie: Mystiek én Maatschappelijk
2006 De Levende Aarde - Gaia voorbij
2005 Vrijheid en Ethiek in het licht van Reïncarnatie
2004 De Levende Kosmos
2003 Innerlijke Opvoeding en Zelfontplooiing in het licht van Reïncarnatie
2002 Het doel heiligt de middelen nooit
2001 De cyclus van Leven en Dood
2000 Vredessymposium Spirituele impulsen voor wereldvrede - Op weg naar een Wereldraad van Wijzen
1999 Vredessymposium ‘Er is geen weg naar vrede, vrede is de weg’

I.S.I.S. Symposium 30 en 31 mei 2015: Rāja-Yoga Opvoeding van het reïncarnerende kind

Problemen waarmee veel mensen worstelen, zijn vaak te herleiden tot het feit dat hen nooit werd geleerd de eigen natuur te leren kennen en er meester over te zijn.
Ook wereldproblemen – het geweld, de oorlog en de armoe – zijn altijd terug te voeren naar een onbalans in het bewustzijn van mensen. Omdat er een visie ontbreekt op het leven en de dood, zoeken mensen nooit echt serieus naar oplossingen. Ze geloven dat de wereld is zoals hij is en toch nooit beter wordt. Een andere visie hebben ze nooit leren ontwikkelen.

Een juiste opvoeding kan mensen in staat stellen die visie te ontwikkelen. Het belang van opvoeding is daarom groot. Alleen wat is de juiste opvoeding?
Op het I.S.I.S. Symposium wordt gedurende twee dagen gepoogd een antwoord op die vraag te vinden. Het uitgangspunt van die zoektocht is een eeuwenoud opvoedsysteem, Rāja-Yoga. Dat systeem is gebaseerd op het feit dat alle vermogens al in de mens zitten. Ze zijn alleen nog niet, of nog niet volledig, ontwikkeld — ‘uit-gewikkeld’. Je moet kinderen dus nooit iets aanleren; je moet ze in staat stellen hun slapende vermogens te activeren.

Zet de data alvast in uw agenda: zaterdag 30 en zondag 31 mei 2015 in Den Haag.

Kijk voor meer info op onze symposium website: http://www.stichtingisis.org/symposium/. Daar zijn ook nog de video-opnames van afgelopen symposia terug te zien.

Geplaatst door stichtingisis op 19/12/14 om 02:56 PM in SymposiaPermalink
Pagina 4 van 36 pagina's ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›

Jaarlijkse conferenties en symposia

Stichting I.S.I.S. organiseert en mede-organiseert jaarlijks een aantal conferenties, zoals ons eigen I.S.I.S. Symposium, en de jaarlijkse Internationale Theosofische Conferentie (ITC) samen met theosofische zusterorganisaties. Ook zijn sprekers van Stichting I.S.I.S. regelmatig te vinden op conferenties als de Blavatsky Studies en de European School of Theosophy.

Symposiumverslagen

Van elk Symposium is een Symposiumverslag te koop. Wilt u een van deze specials bestellen, vul dan ons bestelformulier in en selecteer 'Symposium' bij de vraag 'Waarover wilt u informatie?' en geef uw bestelling door bij 'Stel uw vraag'.

Internationale Theosofische Conferentie (ITC)

International Theosophy Conferences Inc. is de officiele non-profit organisatie verantwoordelijk voor het organiseren van deze conferentie. Het doel van ITC is om bijeenkomsten van theosofische studenten, komend uit verschillende landen en uit diverse organisaties, te stimuleren en promoten, en om een forum neer te zetten waarop krachtige theosofische ideeën bijeengebracht uitgewisseld worden met baanbrekende wetenschappelijke, filosofische en religieuze concepten. ITC heet iedereen welkom die zijn leven toewijdt aan de Theosofie om bij te dragen en samen te werken in een geest van harmonie, met respect voor ieders achtergrond. Meer informatie over ITC is hier te vinden: http://www.theosconf.org/