Symposia

Sinds 1999 organiseert Stichting I.S.I.S. jaarlijks een landelijk symposium. Ieder jaar wordt een actueel thema gekozen. Hoofddoel is altijd een intensieve uitwisseling van gedachten tussen sprekers en bezoekers.

Meer informatie over het meest actuele I.S.I.S. symposium en video-opnames van voorgaande symposia zijn te vinden op onze symposium pagina.

Schrijf je hier in voor het symposium van 9 september 2017!

2017 Mededogen en Wijsheid - sleutels voor een harmonieuze en gezonde wereld
2016 Universele Rechten van de Reïncarnerende Mens
2015 Rāja-Yoga Opvoeding van het reïncarnerende kind
2014 Hoe ons bewustzijn ons brein verandert
2013 Praktische spiritualiteit: boven de materie, in de maatschappij
2012 De groei van mens en mensheid
2011 Karma: de sleutel om je levenslot in eigen hand te nemen
2010 ITC 2010 - Den Haag - Making Theosophy a Living Power in the World
2009 Ken je verleden - sta in het NU - bepaal je toekomst
2008 De esoterische achtergrond van de grote religies
2007 Reïncarnatie: Mystiek én Maatschappelijk
2006 De Levende Aarde - Gaia voorbij
2005 Vrijheid en Ethiek in het licht van Reïncarnatie
2004 De Levende Kosmos
2003 Innerlijke Opvoeding en Zelfontplooiing in het licht van Reïncarnatie
2002 Het doel heiligt de middelen nooit
2001 De cyclus van Leven en Dood
2000 Vredessymposium Spirituele impulsen voor wereldvrede - Op weg naar een Wereldraad van Wijzen
1999 Vredessymposium ‘Er is geen weg naar vrede, vrede is de weg’

Theosophy Talks: het programma voor 2017 - 2018 is uit!

programmafolder.jpg
Een seizoen lang vanaf september 2017 tot en met mei 2018 organiseert Stichting I.S.I.S. Theosophy Talks in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Leiden, Middelburg, Rotterdam en Utrecht.

We organiseren ook maandelijks Theosophy Talks in het Engels (op zondag in Den Haag) en we zijn maandelijkse actief in Berlijn met het programma in het Duits.

We starten dit seizoen op ZATERDAG 9 SEPTEMBER met ons SYMPOSIUM: De zin van het leven – Wijsheid in de praktijk

Dit symposium zal weer in New Babylon in Den Haag plaatsvinden.

Elk onderwerp dat maandelijks in de Theosophy Talks centraal staat, wordt in Den Haag in een serie lezingen uitgediept. Deze wekelijkse lezingen op woensdagavond in Den Haag zijn live op internet te volgen en achteraf nog vier weken op onze website te bekijken. Zie Lezing gemist. Dit geldt ook voor de Engelse lezingen die op onze internationale website www.blavatskyhouse.org te zien zijn.

Bekijk de nieuwe programmafolder.

Wilt u de programmafolder per post opgestuurd krijgen dan kunt u deze aanvragen via ons contactformulier. Programmafolders van de lezingen in de andere steden zijn telefonisch aan te vragen en te downloaden van onze website.

Geplaatst door stichtingisis op 26/05/17 om 04:13 PM in LezingenSymposiaPermalink
Pagina 1 van 36 pagina's  1 2 3 >  Last ›

Jaarlijkse conferenties en symposia

Stichting I.S.I.S. organiseert en mede-organiseert jaarlijks een aantal conferenties, zoals ons eigen I.S.I.S. Symposium, en de jaarlijkse Internationale Theosofische Conferentie (ITC) samen met theosofische zusterorganisaties. Ook zijn sprekers van Stichting I.S.I.S. regelmatig te vinden op conferenties als de Blavatsky Studies en de European School of Theosophy.

Symposiumverslagen

Van elk Symposium is een Symposiumverslag te koop. Wilt u een van deze specials bestellen, vul dan ons bestelformulier in en selecteer 'Symposium' bij de vraag 'Waarover wilt u informatie?' en geef uw bestelling door bij 'Stel uw vraag'.

Internationale Theosofische Conferentie (ITC)

International Theosophy Conferences Inc. is de officiele non-profit organisatie verantwoordelijk voor het organiseren van deze conferentie. Het doel van ITC is om bijeenkomsten van theosofische studenten, komend uit verschillende landen en uit diverse organisaties, te stimuleren en promoten, en om een forum neer te zetten waarop krachtige theosofische ideeën bijeengebracht uitgewisseld worden met baanbrekende wetenschappelijke, filosofische en religieuze concepten. ITC heet iedereen welkom die zijn leven toewijdt aan de Theosofie om bij te dragen en samen te werken in een geest van harmonie, met respect voor ieders achtergrond. Meer informatie over ITC is hier te vinden: http://www.theosconf.org/