home

Onze spirituele geschiedenis en toekomst

OVERIGE STEDEN DEC & JAN

Lezingen - spirituele-geschiedenis en toekomst=

Wie wil niet weten wat onze menselijke oorsprong is, waar we vandaan komen, en wat in de toekomst voor ons in het verschiet ligt?

Nu bestaan er vele theorieën over de geschiedenis van de mens, zowel wetenschappelijke als theologische. Maar gaat men daarbij uit van de mens als Reïncarnerende Ego? En juist daarin schuilt de sleutel tot begrip. Zo is de menselijke cultuur zeer veel ouder dan de huidige wetenschappers nu inschatten: de eerste hoogstaande culturen waren er al miljoenen jaren geleden. Wij mensen – ook al is onze huidige staat nog heel onvolmaakt – zijn al door vele fasen van groei en ervaring gegaan. Het is heel zinvol daar meer van te weten.

En dan over onze toekomst: wat voor mogelijkheden sluimeren er in ons bewustzijn? Wat voor soort beschaving gaan we in de toekomst opbouwen? Gaan we designer-baby’s creëren? Worden de toekomstige generaties half mens-half robot?

In deze lezing draait het om de fundamentele vraag, wat ‘evolutie’ eigenlijk is. Welke drijfkracht zit erachter, is dat competitie of samenwerking? Evolueren we ‘ieder voor zich’, of is de evolutie van alle wezens, van goden tot mineralen, volledig van elkaar afhankelijk?

Hoe meer we begrijpen van ons pad van evolutie, van de ontplooiing van de hogere mogelijkheden die we in ons dragen, hoe beter we ons leven nu kunnen interpreteren en sturen — inclusief de snelle ontwikkelingen in de techniek. Theosofie is heel actueel.

03 DEC in Eindhoven
06 DEC in Middelburg
12 DEC in Utrecht
19 DEC in Rotterdam
05 JAN in Amsterdam
09 JAN in Arnhem
15 JAN in Leiden

Geplaatst door stichtingisis op 22/11/2017 om 04:44 PM in Lezingen
Commenting is not available in this channel entry.

Categorieën

Archief

RSS Nieuws

RSS Podcast Feed RSS 2.0