home

Mysteriescholen toen… en nu?

OVERIGE STEDEN
Mysteriescholen toen… en nu?

Lezingen nov 2014 overige steden - Mysteriescholen toen… en nu?=

Een belangrijke grondstelling in de Theosofia is dat alles leeft en dat alle wezens onverbrekelijk met elkaar verbonden zijn. Geen enkel wezen kan in isolatie van al het andere bestaan. De gouden regel in de Natuur (die veel mensen helaas nog maar voor een klein deel beseffen) is dat alle verder gevorderde wezens als taak hebben, de minder ver gevorderde wezens te leiden en helpen, precies zoals ouders dat voor hun kinderen behoren te doen.

De mensen die wijzer en meer ontwikkeld zijn dan de gemiddelde mens, hebben zich verenigd in de Hiërarchie van Mededogen. Het is dit samenwerkingsverband, die de bron was en is van alle geestelijke Leraren, van alle boodschappers van wijsheid, en ook van alle mysteriescholen. Wat bedoelen we met dat laatste? Waarom en waar werden deze mysteriescholen opgericht, en hoe werkten ze? Waarom werden vele mysteriescholen enkele duizenden jaren geleden gesloten? En, wellicht de belangrijkste vraag: zijn ze er NU nog steeds? Wat kunnen wij mensen NU doen om bij te dragen aan de verspreiding van de Universele wijsheid in een wereld die op alle terreinen zo op drift is geraakt?

Deze lezing is bedoeld voor allen die meer willen begrijpen van de oorsprong van al onze grote religies, filosofieën en wetenschappen.


29 oktober in Middelburg, De Zeeuwse Bibliotheek, Kousteensedijk 7
31 oktober in Amsterdam, De Roos, P.C. Hooftstraat 183
09 november in Eindhoven, De Heremiet, Bergstraat 36B
04 november in Arnhem, Rozet, Kortestraat 16
11 november in Utrecht, De Kargadoor, Oudegracht 36
18 november in Rotterdam, World Trade Center, Beursplein 37
19 november in Leiden, Lorentzkade 15a

Geplaatst door stichtingisis op 23/10/2014 om 07:50 AM in Lezingen
Commenting is not available in this channel entry.

Categorieën

Archief

RSS Nieuws

RSS Podcast Feed RSS 2.0