home

Lucifer nummer 5 van 2016 is uit met de volgende onderwerpen:

Licht op ...Wanneer is de grondwet een grondwet?

De Tweede Kamer heeft ingestemd met een verandering van de wet op de orgaandonatie. Wat betekent dit voor onze grondrechten, waaronder de onaantastbaarheid van ons lichaam?

Herman C. Vermeulen

De Theosophical Society Point Loma: wie zijn we, wat is onze missie en waar staan we nu?

De leider van de Theosophical Society Point Loma gaf deze lezing tijdens de conferentie van International Theosophy Conferences (ITC) in augustus 2015, in Den Haag. Hij sprak openlijk en diepgaand over de doelen van de organisatie.

Herman C. Vermeulen

Waarheid & Mededogen
Hoe kun je de essentie van H.P.B.’s boodschap leren begrijpen?

In dit artikel proberen we een overzicht van H.P.B.’s boodschap te geven, en wat we als de essentie ervan kunnen zien. Ook verdiepen we ons in de manier waarop die boodschap begrepen kan worden. Dit is de vertaling van de door Erwin Bomas gegeven lezing tijdens het Internationale Theosofische Congres in 2015 te Den Haag.

Erwin Bomas

Mededogen in verschillende spirituele tradities

Op de 140e Internationale Conventie van de Theosofische Vereniging in Adyar gaf Chittaranjan Satapathy deze lezing. In onze tijd, waarin de aanhangers van godsdiensten zo vaak tegenover elkaar staan, is het goed ons te focussen op de kern van elke godsdienst.

Chittaranjan Satapathy

Is denken nooit spiritueel?

Moet je dus ophouden met denken wil je je geestelijk ontwikkelen?

Barend Voorham

Theosofische perspectieven op een duurzame economie

Economie is wereldwijd een gevaarlijke bron van onrust en onbalans. Welke uitgangspunten geven zicht op een economie waarin harmonie, rechtvaardigheid en duurzaamheid vanzelfsprekend zijn?

Rob Goor

Hoe een woestijn tot bloei komt: het zaaien van gedachtezaden

Er is een nauwe analogie tussen woestijngrond waarin plantenzaden liggen te wachten op geschikte omstandigheden om zich te uiten, en ons denkvermogen. Wat kunnen we in deze wereld bereiken als we bewust leren te zaaien?

Astrid Kramer

Geplaatst door stichtingisis op 28/10/2016 om 03:02 PM in Tijdschrift
Commenting is not available in this channel entry.

Categorieën

Archief

RSS Nieuws

RSS Podcast Feed RSS 2.0