home

Lezingen november 2016 - Karma en reïncarnatie: actuele vragen

DEN HAAG

Den Haag, Blavatskyhuis, De Ruyterstraat 74

Lezingen november 2016 - Karma en reïncarnatie: actuele vragen

In deze serie nemen we in eerste instantie ons eigen leven met al zijn ups en downs, blije momenten en problemen onder de loep.

Wat maakt nu dat ik iets als een enorm probleem ervaar en een ander dat totaal anders ziet? Waarom overkomen bepaalde problemen nu altijd die ene collega? Wat is eigenlijk een probleem? Hoe kom ik aan mijn problemen en hoe kom ik ervan af? Deze vragen gaan we op theosofische wijze beantwoorden met behulp van de begrippen karma en reïncarnatie. Want als je alleen al deze twee van de zeven zogenoemde Juwelen van Wijsheid erbij pakt, kun je je al een heel scherp beeld vormen van waarom je leven is zoals het is en hoe je het anders kunt ervaren en zelfs veranderen.

Dit geldt voor het individuele niveau, voor jouw eigen leven dus, maar ook voor groepen (families bijvoorbeeld) en voor wereldniveau. Toeval bestaat niet, alles kent een logische en dus te begrijpen orde. Wij kunnen begrijpen wat er in onszelf en om ons heen gebeurt en waarom het gebeurt. Karma leert dat iedere oorzaak een in karakteristiek gelijk gevolg oproept. Met andere woorden: ken de oorzaken, dan weet je ook wat er op je af gaat komen.

Reïncarnatie betekent wederbelichaming. Dat we worden geboren, groeien en leren, sterven, rusten om vervolgens weer geboren te worden. Dit maakt dat de oorzaken die ten grondslag liggen aan onze individuele ervaringen en onze groepservaringen soms niet in dit leven liggen. En toch kunnen we altijd in het hier en nu, het enige moment dat immers bestaat, de karakteristiek van die oorzaken kennen en een andere, betere ervaring bewerkstelligen voor onszelf en, nog veel belangrijker, voor alles wat leeft. Hoe dat allemaal werkt wordt onderwerp van gesprek tijdens deze lezingen.


NOV 02 Hoe overstijg ik mijn problemen?
NOV 09 Waarom ben ik in mijn familie geboren?
NOV 16 Mijn invloed op het wereldkarma
NOV 23 Heb ik een spiritueel leider nodig?

Geplaatst door stichtingisis op 28/10/2016 om 11:38 AM in Lezingen
Commenting is not available in this channel entry.

Categorieën

Archief

RSS Nieuws

RSS Podcast Feed RSS 2.0