home

Lezingen februari 2013 - Zijn we ons brein? (overige steden)

OVERIGE STEDEN
Zijn we ons brein?

Lezingen jan 2013 overige steden - Zijn we ons brein

De mysteriën van het Bewustzijn
Zijn we ons brein, of hebben we een brein? Komt ons bewustzijn voort uit onze zenuwcellen, of stuurt ons menselijk bewustzijn die cellen juist aan?
Welk van de twee visies stemt overeen met onze eigen ervaringen, met onze inzichten en onze logica?

De Theosofia gaat nadrukkelijk uit van bewustzijn als de achterliggende oorzaak van alle verschijnselen in de kosmos, waaronder de mens. Maar wat is dan dat bewustzijn dat we zijn? Volgens de Theosofia zijn wij in staat onszelf te leren kennen: onze vele lagen van bewustzijn, onze vele en verscheidene vermogens. Dan zullen we ook ontdekken welke delen van onze innerlijke natuur we tot op heden hebben wakker gemaakt, en welke nog goeddeels in ons sluimeren, nog niet ontwikkeld zijn.
In deze vier lezingen wordt u uitgenodigd tot een groots avontuur: uw bewustzijn te onderzoeken, om zodoende een visie op te bouwen waarin alle aspecten van ons mens-zijn hun juiste plaats hebben. Een visie die bovenal een groots vooruitzicht geeft op onze toekomst als mens, en de spirituele leidraad kan worden voor een ander type maatschappij.


03 feb in Eindhoven, Centrum Aquamarijn, Stratumsedijk 57
06 feb in Middelburg, De Zeeuwse Bibliotheek, Kousteensedijk 7
12 feb in Arnhem, De Coehoorn, Coehoornstraat 17
15 feb in Amsterdam, De Roos, P.C. Hooftstraat 183
19 feb in Utrecht, De Kargadoor, Oudegracht 36
26 feb in Rotterdam, World Trade Center, Beursplein 37
27 feb in Leiden, Lorentzkade 15a

Geplaatst door stichtingisis op 01/02/2013 om 01:17 PM in Lezingen
Commenting is not available in this channel entry.

Categorieën

Archief

RSS Nieuws

RSS Podcast Feed RSS 2.0