Lezingen actueel

Volg de lezing “Reïncarnatie, karma en onzichtbare werelden” van woensdag 9 oktober live op internet

Klik hier om de lezing “Reïncarnatie, karma en onzichtbare werelden” van woensdagavond 9 oktober 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Je kan je bij Livestream opgeven als ‘Follower’ van Blavatskyhouse zodat je via e-mail enkele dagen vooraf automatisch bericht krijgt van een aangekondigd ‘event’ (live-uitzending). Ook ontvang je een e-mail wanneer de live-uitzending is gestart.

(Dit is het minimum bedrag wegens €0,99 transactiekosten voor online betaling. Voor andere betaalopties of meer doneren klik hier.)

De stichting kent dus geen betaalde medewerkers, ontvangt geen overheidssubsidie en alle werkzaamheden worden op vrijwillige basis verricht. Dit neemt niet weg dat de stichting kosten maakt met de verspreiding van de Theosofia, bijvoorbeeld om deze livestream dienst beschikbaar te maken. Uw steun is daarbij van harte welkom.

Geplaatst door stichtingisis op 08/10/13 om 07:30 PM in LezingenPermalink

Lezingen okt 2013 - Bepaal zelf uw toekomst

DEN HAAG

Den Haag, Blavatskyhuis, De Ruyterstraat 74

Lezing sep 2013 - Bepaal zelf uw toekomst=

De toekomst ligt niet vast. De toekomst wordt door onszelf bepaald. We kunnen het lot in eigen hand nemen.

In deze serie lezingen wordt aan de hand van zeven theosofische kernleringen duidelijk gemaakt dat ons leven – en dat van de samenleving – door ons zelf wordt opgebouwd. De meest bekende van deze leringen zijn reïncarnatie en karma. Reïncarnatie en karma worden echter pas echt duidelijk als je de overige vijf kernideeën erbij betrekt.

Deze zeven kerngedachten – Juwelen van Wijsheid worden ze genoemd – zijn geen dogma’s. Je kunt ze opvatten als hypothesen, die je zelf in je eigen leven kunt herkennen en zo voor jezelf bewijzen. Je bouwt dus zelfstandig een levensfilosofie op, die niet alleen levensvragen beantwoordt, maar een veilig kompas is voor de toekomst.

Hoewel de hoeveelheid slecht nieuws soms overweldigend is, blijkt na bestudering van deze Juwelen van Wijsheid, dat de mensheid alle mogelijkheden heeft een harmonieuze en vreedzame samenleving op te bouwen, waarin ieder een zinvol leven leidt. Voorwaarde is wel dat men bereid is de consequenties te trekken uit deze leringen.

02 okt Uw vertrekpunt: Oneindigheid
09 okt Reïncarnatie, karma en onzichtbare werelden
16 okt Van zelfwording naar Zelfwording
23 okt Kiezen voor Eenheid?

Geplaatst door stichtingisis op 27/09/13 om 02:42 PM in LezingenPermalink

Lezingen okt 2013 - Karma, geen ontkomen aan – Harmonie in actie (overige steden)

OVERIGE STEDEN
Karma, geen ontkomen aan – Harmonie in actie

Lezingen okt 2013 overige steden - Karma, geen ontkomen aan – Harmonie in actie =

De werkelijke betekenis en waarde van de leer van karma – de leer van oorzaak en gevolg – wordt nog maar door weinig mensen ingeschat. In deze lezing bouwen we stap voor stap een begrip op wat deze wijsheidsleer inhoudt, en hoe waardevol deze kan worden als richtlijn voor ons leven.

Vragen die daarbij aan de orde komen zijn: wie of wat bepaalt ons lot? Hebben wij mensen een vrije wil — of worden we bepaald door onze omgeving en onze genen? Hoe blijf je jeZelf in een groep?

En: wat is onze verantwoordelijkheid voor het lot van onze medemensen — staan we er allemaal alleen voor, of is er juist sprake van een fundamentele verbondenheid van alle mensen, ja, van alle wezens?

In deze lezing bespreken we levensvragen waar elk mens antwoorden voor zoekt. Ook bestuderen we in dit licht diverse interessante wetenschappelijke ontwikkelingen, zoals de chaostheorie en de onzekerheidsrelatie. Daarbij zult u in staat zijn alle naar voren gebrachte gedachten zelf te toetsen, in de praktijk van het leven.

02 okt in Middelburg, De Zeeuwse Bibliotheek, Kousteensedijk 7
04 okt in Amsterdam, De Roos, P.C. Hooftstraat 183
08 okt in Arnhem, De Coehoorn, Coehoornstraat 17
13 okt in Eindhoven, Centrum Aquamarijn, Stratumsedijk 57
15 okt in Utrecht, De Kargadoor, Oudegracht 36
22 okt in Rotterdam, World Trade Center, Beursplein 37
23 okt in Leiden, Lorentzkade 15a

Geplaatst door stichtingisis op 27/09/13 om 02:32 PM in LezingenPermalink

De lezing ‘Samengesteldheid van het denken’ is live te volgen via internet

Sinds vorig seizoen biedt Stichting I.S.I.S. de mogelijkheid aan om lezingen in het Blavatskyhuis live via internet te volgen.

Op ons vaste Livestream kanaal vind je vanaf nu enkele dagen tevoren de speciale link naar een live-uitzending. De links voor de komende lezing op woensdag 18 september a.s. is al aangemaakt:
‘Samengesteldheid van het denken’

Je komt dan terecht op het Livestream kanaal van ‘Blavatskyhouse’ waar de lezing te volgen is.

Alle live-uitzendingen en opgenomen uitzendingen vind je ook op dit Livestream kanaal: http://new.livestream.com/blavatskyhouse

Wil je follower zijn moet je je aanmelden bij Livestream met je e-mail-adres en een wachtwoord. Dat gaat via ‘Join Livestream’. Dit is gratis.

Geplaatst door stichtingisis op 17/09/13 om 11:42 PM in LezingenPermalink
Pagina 27 van 33 pagina's ‹ First  < 25 26 27 28 29 >  Last ›

folderlezing

Algemene informatie

Stichting I.S.I.S. organiseert lezingen wekelijks in Den Haag en maandelijks in Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Leiden, Middelburg, Rotterdam en Utrecht. De toegang is altijd vrij.

Meer informatie, locaties, aanvangstijd, parkeermogelijkheden en het programma vindt u per stad via het menu.
Er is altijd ruim gelegenheid om vragen te stellen.
Er is verkoop van boeken, tijdschriften en audio en video opnames.
Stichting I.S.I.S. houdt ook lezingen op uitnodiging.

Lezingen live te volgen op internet

De lezingen in Den Haag worden opgenomen en zijn live te volgen via ons vaste Livestream kanaal: http://new.livestream.com/blavatskyhouse

Symposium

Jaarlijks organiseert Stichting I.S.I.S ook symposia, in 2016 met het onderwerp:
Universele Rechten van de Reïncarnerende Mens
op zaterdag 21 en zondag 22 mei 2016.

Programmafolder

Als u de programmafolder voor het hele seizoen per post gratis wilt ontvangen, vul dan ons contactformulier in en selecteer 'Lezingen' bij de vraag 'Waarover wilt u informatie?' o.v.v. Aanvraag Lezingenprogramma bij 'Stel uw vraag'.

Lezingen bestellen in audio- of videoformaat