Lezingen actueel

Volg de lezing “Gnostiek en Christendom” van woensdag 16 april live op internet

Klik hier om de lezing “Gnostiek en Christendom” van woensdagavond 16 april 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Je kan je bij Livestream opgeven als ‘Follower’ van Blavatskyhouse zodat je via e-mail enkele dagen vooraf automatisch bericht krijgt van een aangekondigd ‘event’ (live-uitzending). Ook ontvang je een e-mail wanneer de live-uitzending is gestart.

(Dit is het minimum bedrag wegens €0,99 transactiekosten voor online betaling. Voor andere betaalopties of meer doneren klik hier.)

De stichting kent dus geen betaalde medewerkers, ontvangt geen overheidssubsidie en alle werkzaamheden worden op vrijwillige basis verricht. Dit neemt niet weg dat de stichting kosten maakt met de verspreiding van de Theosofia, bijvoorbeeld om deze livestream dienst beschikbaar te maken. Uw steun is daarbij van harte welkom

Geplaatst door stichtingisis op 15/04/14 om 09:00 PM in LezingenPermalink

Volg de lezing “Plato en de Neoplatonici” van woensdag 9 april live op internet

Klik hier om de lezing “Plato en de Neoplatonici” van woensdagavond 9 april 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Geplaatst door stichtingisis op 08/04/14 om 09:00 PM in LezingenPermalink

Volg de lezing “Vedische wijsheid” van woensdag 2 april live op internet

Klik hier om de lezing “Vedische wijsheid” van woensdagavond 2 april 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Geplaatst door stichtingisis op 01/04/14 om 09:00 PM in LezingenPermalink

Lezingen april 2014 - Aanzichten van de universele Religie

DEN HAAG

Den Haag, Blavatskyhuis, De Ruyterstraat 74

Lezing apr 2014 - Aanzichten van de universele Religie =

Vedische wijsheid, Plato en de Neoplatonici, Gnostiek en Christendom, esoterische Islam
Religie is wat anders dan godsdienst. Een godsdienst is een stelsel van rituelen, dogma’s en gedragsregels. Religie daarentegen is een visie op het leven. Ze spoort aan op eigen kracht ‘terug te keren’ naar de Bron waaruit al het leven voortkomt. En omdat die Bron universeel is, verbindt religie de mens ook met zijn medemensen, ja, met al wat leeft.

De wereldreligies verschillen niet in dit streven naar eenheid. Hoewel ze soms van andere beelden gebruik maken, ziet de werkelijke religieuze mens het universele licht van eenheid dat achter al die voorstellingen schijnt.

In deze serie wordt stilgestaan bij de oude Indiase religie, zoals die in de uitgebreide vedische literatuur te vinden is. Hoewel Plato en de Neoplatonici als filosofen bekendstaan, zie je ook bij hen hetzelfde religieuze streven. Het oorspronkelijke Christendom, zoals dat bijvoorbeeld in sommige van de Nag Hammadi-teksten naar voren komt, biedt eveneens de inspiratie om de eenheid te realiseren. In de Islam ten slotte – en vooral in de mystieke tak ervan – vind je ook talloze aanwijzingen en suggesties die eenheid in je leven gestalte te geven.

Deze serie maakt duidelijk dat je niet lid van een kerk hoeft te zijn of een ‘geloof’ moet hebben om religieus te zijn.

02 april Vedische wijsheid
09 april Plato en de Neoplatonici
16 april Gnostiek en Christendom
23 april Esoterische Islam

Geplaatst door stichtingisis op 28/03/14 om 11:01 AM in LezingenPermalink
Pagina 1 van 16 pagina's  1 2 3 >  Last ›

folderlezing

Algemene informatie

Stichting I.S.I.S. organiseert lezingen wekelijks in Den Haag en maandelijks in Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Leiden, Middelburg, Rotterdam en Utrecht. De toegang is altijd vrij.

Meer informatie, locaties, parkeermogelijkheden en het programma vindt u per stad via het menu.
De lezingen beginnen om 20.00 uur. (Let op: afwijkende tijden in Amsterdam, en Middelburg)
De zaal is open vanaf 19.30 uur.
Er is altijd ruim gelegenheid om vragen te stellen.
Er is verkoop van boeken, tijdschriften en audio en video opnames.
Stichting I.S.I.S. houdt ook lezingen op uitnodiging.

Lezingen live te volgen op internet

De lezingen in Den Haag worden opgenomen en zijn live te volgen via ons vaste Livestream kanaal: http://new.livestream.com/blavatskyhouse

Symposium

Jaarlijks organiseert Stichting I.S.I.S ook symposia, in 2014 met het onderwerp:
Hoe ons bewustzijn ons brein verandert
op zaterdag 17 en zondag 18 mei 2014.

Programmafolder

Als u de programmafolder voor het hele seizoen per post gratis wilt ontvangen, vul dan ons contactformulier in en selecteer 'Lezingen' bij de vraag 'Waarover wilt u informatie?' o.v.v. Aanvraag Lezingenprogramma bij 'Stel uw vraag'.

Lezingen bestellen in audio- of videoformaat