Lezingen actueel

Kom naar de open dag in het Blavatskyhuis zondag 7 september

Zondag 7 september opent Stichting I.S.I.S. haar deuren voor iedereen die alvast een voorproefje wil van wat er aankomend seizoen te wachten staat.

Een ideale gelegenheid om nieuwsgierige vrienden, buren en kennissen mee te nemen. Kom luisteren naar een aantal korte introducties van de onderwerpen die dit seizoen aan bod komen. Reserveer alvast een plekje in uw agenda!

Geplaatst door stichtingisis op 04/07/14 om 03:03 PM in LezingenPermalink

Volg de lezing “Religie, Filosofie, Wetenschap” van woensdag 14 mei live op internet

Klik hier om de lezing “Religie, Filosofie, Wetenschap” van woensdagavond 14 mei 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Je kan je bij Livestream opgeven als ‘Follower’ van Blavatskyhouse zodat je via e-mail enkele dagen vooraf automatisch bericht krijgt van een aangekondigd ‘event’ (live-uitzending). Ook ontvang je een e-mail wanneer de live-uitzending is gestart.

(Dit is het minimum bedrag wegens €0,99 transactiekosten voor online betaling. Voor andere betaalopties of meer doneren klik hier.)

De stichting kent dus geen betaalde medewerkers, ontvangt geen overheidssubsidie en alle werkzaamheden worden op vrijwillige basis verricht. Dit neemt niet weg dat de stichting kosten maakt met de verspreiding van de Theosofia, bijvoorbeeld om deze livestream dienst beschikbaar te maken. Uw steun is daarbij van harte welkom

Geplaatst door stichtingisis op 13/05/14 om 09:00 PM in LezingenPermalink

Volg de lezing “Religie, Filosofie, Wetenschap” van woensdag 7 mei live op internet

Klik hier om de lezing “Religie, Filosofie, Wetenschap” van woensdagavond 7 mei 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Geplaatst door stichtingisis op 06/05/14 om 08:59 PM in LezingenPermalink

Theosofia: de synthese van de toekomstige Religie, Filosofie, Wetenschap

DEN HAAG

Den Haag, Blavatskyhuis, De Ruyterstraat 74

Lezing mei 2014 - Theosofia: de synthese van de toekomstige Religie, Filosofie, Wetenschap =

Eén van de grootste oorzaken van de verwarring die er in onze samenleving heerst, is de opvatting dat religie, filosofie en wetenschap drie verschillende zaken zijn “die zich niet met elkaar moeten bemoeien”. Velen denken nog steeds dat religie per definitie ‘onwetenschappelijk’ is, en wetenschap altijd ‘onreligieus’. Het is een misverstand met grote gevolgen voor onze menselijke samenleving: in vele godsdiensten wordt ten onrechte het zelfstandig denken niet gestimuleerd of zelfs onderdrukt, en in vele takken van wetenschap heerst de opvatting dat ‘er niets anders kan bestaan dan de stoffelijke verschijnselen die onze meetinstrumenten kunnen meten’ (hoewel men deze stelling helemaal niet kan bewijzen!).

In deze serie zult u een totaal andere visie hierop horen: een visie die in alle tijden en culturen onderwezen werd door de grote Wereldleraren, momenteel vaak de ‘Theosofia’ genoemd. Hierin vinden we de sleutels om te begrijpen wat Religie, Filosofie en Wetenschap in feite zijn: drie aspecten of facetten van onze zoektocht naar waarheid. Deze drie aspecten vullen elkaar aan, sterker nog, ze kunnen niet zonder elkaar, want de een zonder de ander is gehandicapt. We schrijven ze met een hoofdletter omdat er een groot verschil is tussen Religie in universele zin en religies (de min of meer beperkte uitingen ervan), Filosofie en filosofieën, en Wetenschap en wetenschappen.

In deze laatste serie van het seizoen staat zelfwerkzaamheid centraal: wij allen kunnen bouwen aan de toekomstige Religie-Filosofie-Wetenschap: bouwen aan een samenleving waarin aan alle mensen logische, rechtvaardige en inspirerende oplossingen gegeven worden voor de grote levensproblemen waarmee nu zo ontzaglijk wordt geworsteld.

30 apr Religie, Filosofie, Wetenschap
07 mei Religie, Filosofie, Wetenschap
14 mei Religie, Filosofie, Wetenschap

Geplaatst door stichtingisis op 02/05/14 om 10:43 AM in LezingenPermalink
Pagina 1 van 18 pagina's  1 2 3 >  Last ›

folderlezing

Algemene informatie

Stichting I.S.I.S. organiseert lezingen wekelijks in Den Haag en maandelijks in Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Leiden, Middelburg, Rotterdam en Utrecht. De toegang is altijd vrij.

Meer informatie, locaties, aanvangstijd, parkeermogelijkheden en het programma vindt u per stad via het menu.
Er is altijd ruim gelegenheid om vragen te stellen.
Er is verkoop van boeken, tijdschriften en audio en video opnames.
Stichting I.S.I.S. houdt ook lezingen op uitnodiging.

Lezingen live te volgen op internet

De lezingen in Den Haag worden opgenomen en zijn live te volgen via ons vaste Livestream kanaal: http://new.livestream.com/blavatskyhouse

Symposium

Jaarlijks organiseert Stichting I.S.I.S ook symposia, in 2015 met het onderwerp:
Râja-Yoga Opvoeding van het reïncarnerende kind
op zaterdag 30 en zondag 31 mei 2015.

Programmafolder

Als u de programmafolder voor het hele seizoen per post gratis wilt ontvangen, vul dan ons contactformulier in en selecteer 'Lezingen' bij de vraag 'Waarover wilt u informatie?' o.v.v. Aanvraag Lezingenprogramma bij 'Stel uw vraag'.

Lezingen bestellen in audio- of videoformaat