Lezingen actueel

Volg de lezing “Hoe verlossen we de wereld van geweld?” van woensdag 15 oktober live

Klik hier om de lezing “Hoe verlossen we de wereld van geweld?” van woensdagavond 15 oktober 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Je kan je bij Livestream opgeven als ‘Follower’ van Blavatskyhouse zodat je via e-mail enkele dagen vooraf automatisch bericht krijgt van een aangekondigd ‘event’ (live-uitzending). Ook ontvang je een e-mail wanneer de live-uitzending is gestart.

(Dit is het minimum bedrag wegens €0,99 transactiekosten voor online betaling. Voor andere betaalopties of meer doneren klik hier.)

De stichting kent dus geen betaalde medewerkers, ontvangt geen overheidssubsidie en alle werkzaamheden worden op vrijwillige basis verricht. Dit neemt niet weg dat de stichting kosten maakt met de verspreiding van de Theosofia, bijvoorbeeld om deze livestream dienst beschikbaar te maken. Uw steun is daarbij van harte welkom.

Geplaatst door stichtingisis op 14/10/14 om 08:30 PM in LezingenPermalink

Volg de lezing “Hoe genees ik van mijn ziekten?” van woensdag 8 oktober live

Klik hier om de lezing “Hoe genees ik van mijn ziekten?” van woensdagavond 8 oktober 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Geplaatst door stichtingisis op 07/10/14 om 08:30 PM in LezingenPermalink

Volg de lezing “Hoe kom ik aan mijn karakter, hoe kom ik er vanaf?” van woensdag 1 oktober live

Klik hier om de lezing “Je leven is wat je denken ervan maakt” van woensdagavond 1 oktober 20.00 uur in het Blavatskyhuis in Den Haag te volgen.

Geplaatst door stichtingisis op 30/09/14 om 08:30 PM in LezingenPermalink

Lezingen oktober 2014 - Karma: van oorzaak naar oplossing

DEN HAAG

Den Haag, Blavatskyhuis, De Ruyterstraat 74

Lezing okt 2014 - Karma: van oorzaak naar oplossing =

Karma wil zeggen dat elke oorzaak tot een gevolg leidt, en elk gevolg een oorzaak heeft. Het is een universele wetmatigheid, die zijn uitwerking heeft in alle gebeurtenissen, ook in ons eigen leven. Het is een van de meest inspirerende grondgedachten van de Theosofia: er volgt een rijkdom aan ethische gedachten uit.

In deze serie van vier lezingen worden enkele levensvragen besproken zoals: waar komt mijn karakter vandaan, en kan ik een eenmaal opgebouwd karakter weer veranderen? Zijn ziekten ‘een van buiten komend ongeluk’, of is er iets anders aan de hand? En heel actueel: is een wereld zonder geweld mogelijk, en hoe kan ik daaraan bijdragen?

De leer van karma brengt ons een besef van verantwoordelijkheid en waardigheid van het menselijk leven.

01 okt Hoe kom ik aan mijn karakter, hoe kom ik er vanaf?
08 okt Hoe genees ik van mijn ziekten?
15 okt Hoe verlossen we de wereld van geweld?
22 okt Harmonie – utopie?

Geplaatst door stichtingisis op 26/09/14 om 05:34 PM in LezingenPermalink
Pagina 1 van 20 pagina's  1 2 3 >  Last ›

folderlezing

Algemene informatie

Stichting I.S.I.S. organiseert lezingen wekelijks in Den Haag en maandelijks in Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Leiden, Middelburg, Rotterdam en Utrecht. De toegang is altijd vrij.

Meer informatie, locaties, aanvangstijd, parkeermogelijkheden en het programma vindt u per stad via het menu.
Er is altijd ruim gelegenheid om vragen te stellen.
Er is verkoop van boeken, tijdschriften en audio en video opnames.
Stichting I.S.I.S. houdt ook lezingen op uitnodiging.

Lezingen live te volgen op internet

De lezingen in Den Haag worden opgenomen en zijn live te volgen via ons vaste Livestream kanaal: http://new.livestream.com/blavatskyhouse

Symposium

Jaarlijks organiseert Stichting I.S.I.S ook symposia, in 2015 met het onderwerp:
Râja-Yoga Opvoeding van het reïncarnerende kind
op zaterdag 30 en zondag 31 mei 2015.

Programmafolder

Als u de programmafolder voor het hele seizoen per post gratis wilt ontvangen, vul dan ons contactformulier in en selecteer 'Lezingen' bij de vraag 'Waarover wilt u informatie?' o.v.v. Aanvraag Lezingenprogramma bij 'Stel uw vraag'.

Lezingen bestellen in audio- of videoformaat